سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اخذ ویزای کاری ایتالیا با جاب آفر

در ادامه مطلب انواع ویزای ایتالیا باید بدانید که ..

اخذ ویزای کاری ایتالیا با جاب آفر

جاب آفر (Job offer) یک نوع دعوت نامه ی کاری یا همان پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای خارجی در کشور مقصد است که برای تکمیل نیروی متخصص و ماهر به کشورهای دیگر اعلام می شود.

گاهی ممکن است کارفرمایان شرکت ها، کارخانه ها و موسسات به دلایل مختلف با کمبود نیروی ماهر مواجه شده و برای جبران کمبود نیروی کار از افراد متخصص و ماهر که خواهان کار در کشور مقصد هستند، در سایر کشورها دعوت به همکاری نمایند.

در صورتی که متقاضی بخواهد با روش جاب آفر به ایتالیا مهاجرت شغلی نماید، باید پیشنهادهای شغلی از سوی کارفرمایان ایتالیایی را بررسی کند و سوابق کاری، مهارت و تخصص خود را با شغل مورد نظر مقایسه نماید و به این ترتیب شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کند.

ویزای شنگن ایتالیا شرکت مهاجرتی هومان ویزا

طبق قوانین حمایت از نیروی کار داخلی اگر کارفرمایی در کشور ایتالیا بخواهد یک عنوان شغلی را به نیروی کار خارج از این کشور و یا خارج از اتحادیه اروپا پیشنهاد دهد، ابتدا باید این شغل را در کشور خود در مدت زمان تعیین شده آگهی نماید، اگر در این مدت شهروند ایتالیایی خواهان این شغل نبود، کارفرما باید شغل مورد نظر را برای مدت تعیین شده در اتحادیه اروپا آگهی نماید و چنانچه شخصی متناسب با شغل مورد نظر یافت نشد، در این صورت کارفرما می تواند آن شغل را برای نیروی کار خارجی در کشور دیگری ارسال نماید، که در این صورت با رعایت شرایطی که طبق قانون کار برای شهروندان خارجی باید رعایت شود، آن شخص می تواند شغل مورد نظر را کسب نماید و با داشتن دعوتنامه و پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای ایتالیایی برای دریافت ویزای کاری ایتالیا اقدام کند.

ارسال دعوت نامه کاری (جاب آفر) مشروط به تعیین حداقل میزان دستمزد برای یک نیروی کار خارجی طبق قانون کار است.

مراحل اخذ ویزای کاری ایتالیا

همان طور که گفته شد برای مهاجرت شغلی به ایتالیا متقاضی باید برای اخذ ویزای کاری که در واقع مجوز ورود، کار و اقامت در این کشور در مدت تعیین شده است، اقدام نماید، برای اخذ ویزای کاری ایتالیا به طور کلی متقاضی باید دو مرحله را طی کند، که شامل:

1- مرحله ی اول یافتن یک شغل مناسب در ایتالیا و دریافت اجازه کار در خاک این کشور است. متقاضی ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای ایتالیایی در این کشور داشته باشد، سپس کارفرما برای متقاضی (نیروی کار خارجی) اجازه کار دریافت کند، به این منظور متقاضی باید مدارک لازم را برای دریافت اجازه کار به کارفرما ارائه نماید.

2- در مرحله ی دوم، پس از اینکه متقاضی یک پیشنهاد شغلی در این کشور دریافت کرد، باید برای دریافت ویزای کاری کشور ایتالیا اقدام کند. ویزای کاری ایتالیا در یک مدت زمان خاصی ارائه می شود و هر ساله سهمیه مهاجرین کاری خارجی از سوی دولت ایتالیا مشخص می شود.

مدارک اخذ ویزای کاری ایتالیا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری ایتالیا که متقاضی باید تهیه و به سفارت این کشور ارائه نماید، عبارتند از:

* کپی قرارداد کار امضا شده

* گواهی رسمی و کپی نولا اوستا

* فرم تکمیل شده درخواست اقامت بلند مدت در این کشور

* پاسپورت معتبر با دو صفحه سفید و حداقل سه ماه اعتبار پس از پایان مهلت ویزا

* دو قطعه عکس پاسپورتی

* گواهی محل اقامت در ایتالیا

* ارائه مدارک اثبات تمکن مالی متقاضی برای پرداخت هزینه های اقامت در ایتالیا

* پرداخت هزینه رسیدگی به مدارک جهت صدور ویزای کاری ایتالیا

* ارائه کلیه مدارک تحصیلی و آموزشی مرتبط با حوزه فعالیت کاری متقاضی

نکته: شرایط صدور ویزای کاری ایتالیا برای افراد مختلف متفاوت است، از این رو کارفرمایان در کشور ایتالیا، به نیروی کار خود توضیح می دهند، علاوه بر مدارک فوق چه مدارک دیگری باید ارائه دهند.

بدون با مهاجرت شغلی به کشور مورد علاقت داری قدم بزرگی برای آیندت بر می داری، پس بهتره قبل از هر اقدامی با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

انواع ویزای کاری ایتالیا

انواع ویزای کاری ایتالیا عبارتند از:

ویزای کار فصلی

ویزای کار فصلی در فصول خاصی از سال صادر می ‌شود که در این فصل ها، ایتالیا به نیروی کار خارجی نیاز دارد. این ویزا مربوط به کار کشاورزی و گردشگری است. ویزای کار فصلی یک ویزای کوتاه مدت است و اعتبار آن بین 20 روز تا 9 ماه است.

ویزای کار فصلی طولانی مدت

نیروی کار خارجی با اخذ ویزای کار فصلی طولانی مدت می‌ تواند دو سال در ایتالیا در فعالیت‌ های فصلی کار کند.

ویزای استخدامی با حقوق

با داشتن ویزای استخدامی با حقوق، کارفرما حمایت مالی از نیروی کار خارجی را برعهده دارد و متقاضی با داشتن قرارداد کاری امضا شده می‌ تواند ویزای استخدامی با حقوق را دریافت کند. متقاضی برای اخذ ویزای استخدامی با حقوق حتماً باید دعوتنامه ‌‌ای از یک کارفرما که دارای شرکت معتبری در کشور ایتالیا است‌، دریافت کرده باشد تا بتواند برای اخذ این ویزا اقدام کند.

ویزای تعطیلات کاری

این ویزا برای مدت 12 ماه صادر می ‌شود و دارنده این ویزا به عنوان نیروی کار محلی می ‌تواند مشغول به کار شوند. ویزای تعطیلات کاری، فقط برای شهروندان کشورهای نیوزلند، استرالیا، کره جنوبی و کانادا صادر می شود.

ویزای تحقیقات علمی

ویزای تحقیقات علمی از سوی موسسات علمی یا دانشگاه‌ های محلی ایتالیا به افرادی که دارای تحصیلات آکادمیک هستند ارائه می‌ شود. دانشجویان خارجی پس از فارغ ‌التحصیل شدن از دانشگاه با حمایت مالی موسسه علمی یا دانشگاه محلی می ‌توانند به مدت 6 تا 12 ماه در ایتالیا به جستجوی کار مشغول شوند. پس از یافتن شغل و دریافت پیشنهاد شغلی از یک شرکت ایتالیایی می‌ توانند برای اخذ ویزای کاری ایتالیا اقدام کنند.

ویزای تضمینی ایتالیا - ویزای شنگن - شرکت مهاجرتی هومان ویزا

گلدن ویزا یا ویزای طلایی ایتالیا

سرمایه گذاری خارجی یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا است و افراد می توانند با انواع روش های سرمایه گذاری مانند خرید ملک، ثبت شرکت، خودحماتی وغیره و اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

ایتالیا آخرین کشور اروپایی است که به انجمن گلدن ویزا ملحق شده است. از برنامه گلدن ویزای ایتالیا که به عنوان “Investor visa for Italy” شناخته شده است، به طور رسمی از دسامبر 2017 توسط وزارت توسعه اقتصادی رونمایی شد. در حال حاضر، کشور ایتالیا گلدن ویزای دو ساله را به شهروندان غیر اروپایی که قصد مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری را دارند، ارائه می دهد؛ بنابراین سرمایه گذاران خارجی می توانند با اخذ گلدن ویزا یا ویزای طلایی ایتالیا برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنند.

یکی از مزایای مهاجرت از طریق اخذ گلدن ویزای ایتالیا امکان مهاجرت و اقامت در این کشور به همراه خانواده یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی است.

این مطلب ادامه دارد..

لینکهای کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی